Amazon's WS Vs. Microsoft Azure Vs. Google Cloud: How The Cloud Race Shaped Up In Q3
[영어]
Big tech earnings mostly surprised to the downside, prompting market analysts to comment that the market leadership is moving away from techs. Although Alphabet, Inc.’s (NASDAQ:GOOGL) (NASDAQ:GOOG) core search business and YouTube experienced weakness, its Cloud business was touted as a bright spot. Here’s a look at how the lucrative Cloud business of each of the three major U.S. vendors fared in the third quarter: AWS: Amazon, Inc.'s (NASDAQ:AMZN) Cloud business, christened as Amazon Web Service or AWS, raked in sales of $20.54 billion in the quarter. This represented a 27.4% year-over-year increase and a 4.1% quarter-over-quarter increase. The segment contributed $5.4 billion of Amazon’s operating income, helping to offset the operating losses collected by the company’s core eCommerce business. AWS accounted for 16.2% of Amazon’s total revenue. "Our teams across AWS continue to work relentlessly to expand that breadth and depth, including recent launches of new EC2 machine learning training instances in AWS IoT fleet-wise,” CFO Brian Olsavsky said on the third-quarter earnings call. See also: Best Technology Stocks Right Now Google Cloud: Alphabet’s Google Cloud fetched the company $6.87 billion in revenue, up 37.6% year-over-year and 9.4% sequentially. The division, however, generated an operating loss of $699 million. Alphabet derives just about 10% of its revenue from the Cloud business. CEO Sundar Pichai said on the earnings call that Cloud is a key priority for the company, adding that long-term trends that are driving cloud adoption continue to play an even stronger role during uncertain times. Microsoft Azure: Software giant Microsoft Corp. (NASDAQ:MSFT) said its Cloud revenue rose 24% year-over-year to $25.7 billion. In constant currency, the growth was a steeper 31%. Revenue from its Intelligent Cloud business was up 20% to $20.3 billion, driven by 35% revenue growth at Azure and other cloud services. Azure is Microsoft’s public cloud computing platform.
[한국어]
큰 기술 수익은 대부분 하락에 놀랐고, 시장 분석가들은 시장 리더십이 기술에서 멀어지고 있다고 언급했습니다. Alphabet, Inc.(NASDAQ:GOOGL)(NASDAQ:GOOG)의 핵심 검색 사업과 YouTube는 약세를 보였으나 클라우드 사업은 밝은 곳으로 내세웠습니다. 다음은 3분기에 미국의 3대 주요 공급업체 각각의 수익성 있는 클라우드 비즈니스가 어떻게 실적을 올렸는지 살펴보겠습니다. AWS: Amazon Web Service 또는 AWS로 명명된 Amazon, Inc.의 분기에 205억 4천만 달러를 기록했습니다. 이는 전년 동기 대비 27.4%, 분기 대비 4.1% 증가한 수치입니다. 이 부문은 Amazon의 영업 이익 중 54억 달러를 기여하여 회사의 핵심 전자 상거래 비즈니스에서 징수한 영업 손실을 상쇄하는 데 도움이 되었습니다. AWS는 아마존 전체 매출의 16.2%를 차지했다. CFO 브라이언 올사브스키(Brian Olsavsky)는 3분기 실적 발표에서 "AWS 전반에 걸쳐 우리 팀은 AWS IoT에서 새로운 EC2 기계 학습 교육 인스턴스의 최근 출시를 포함하여 그 폭과 깊이를 확장하기 위해 끊임없이 노력하고 있습니다."라고 말했습니다. 현재 기술 주식 Google Cloud: Alphabet의 Google Cloud는 전년 대비 37.6%, 전분기 대비 9.4% 증가한 68억 7,000만 달러의 매출을 올렸지만, 이 부문은 6억 9,900만 달러의 영업 손실을 기록했습니다. Alphabet은 약 10%에 불과합니다. CEO 순다르 피차이(Sundar Pichai)는 어닝 콜에서 클라우드가 회사의 핵심 우선순위이며 클라우드 채택을 주도하는 장기적 추세가 불확실한 시기에 더욱 강력한 역할을 계속할 것이라고 덧붙였다. : 소프트웨어 대기업인 Microsoft Corp.(NASDAQ:MSFT)은 클라우드 매출이 전년 대비 24% 증가한 257억 달러를 기록했다고 밝혔습니다. 고정 통화 기준으로 성장률은 31% 더 가파르게 증가했습니다. 인텔리전트 클라우드 사업 매출 Azure 및 기타 클라우드 서비스에서 35%의 매출 성장에 힘입어 20% 증가한 203억 달러를 기록했습니다. Azure는 Microsoft의 공용 클라우드 컴퓨팅 플랫폼입니다.
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